TGV POS
    Domov

    Viri in povezave

    TGV

    Omrežje TGV

    TGV Paris Sud-Est

    TGV Atlantique

    TGV Reseau

    TGV Duplex

    TGV POS

    Eurostar

    Thalys

   

 

 

 

ZGODOVINA

 

TGV POS (Paris – Ostfrankreich – Suddeutschland) je najnovejša različica TGV, izdelana za novo hitro progo LGV Est Europeen med Parizom in Strasbourgom. Vlak so sestavili iz moderniziranih lokomotiv TGV Duplex in vagonov TGV Reseau z novo notranjostjo »Lacroix«. Prototip vlaka je po tirih prvič zapeljal na začetku leta 2005, prvi serijski primerek pa maja 2006. Vlak je postavil tudi sedanji uradni svetovni rekord na tirih. 3. aprila 2007 je garnitura V150, sestavljena iz lokomotiv TGV POS 4402 in treh vagonov TGV Duplex, dosegla hitrost 574.8 km/h.

 

 

OPIS

 

TGV POS je sestavljen klasično, iz 2 lokomotiv in 8 vagonov in je na videz je podoben vlaku TGV Thalys PBKA. Lokomotive TGV POS so predelane iz lokomotiv TGV Duplex in imajo enako obliko, tehnično pa se razlikujejo po močnejših, asinhronskih motorjih ter dodatnemu napajalnemu sistemu 15 kV 16 2/3 Hz izmeničnega toka za vožnje v Nemčijo in Švico, poleg obeh francoskih 1.5 kV DC in 25 kV 50 Hz. Notranjost vlaka je opremljena z novo notranjostjo »Lacroix«, prvotno namenjeno prav TGV POS oz. vsem vlakom na novi progi LGV Est Europeen. Ta notranjost, ki jo je zasnoval oblikovalec Christian Lacroix, vključuje žive barve, veliko novosti (kolesarski oddelek, mini poslovni oddelek (biro), družinske oddelke, oddelek vodje vlaka) in zagotavlja praktičnost za potnike. Garniture TGV POS so označene s številkami od 4401 do 4419.

 

   
   
   
   

 

SESTAVA

 

Oznaka vagona:

Razred:

Število sedežev:

Opombe:

M1

-

-

lokomotiva

R1

1./2.

33/16

16-sedežni končni oddelek »Le Kiosque«,prostor za kolesa, pogonski motorji

R2

1.

39

 

R3

1.

39

minibar (avtomat za pijačo)

R4

Bar/2.

10

3-sedežni oddelek vlakovodje (informacije)

R5

2.

52

minibar (avtomat za pijačo)

R6

2.

52

8-sedežni družinski oddelek,  mini oddelek »biro«

R7

2.

52

8-sedežni družinski oddelek,  mini oddelek »biro«

R8

2.

68

pogonski motorji

M2

-

-

lokomotiva

 

 

 

 


 

TEHNIČNI PODATKI

 

Število garnitur:

19

Leto izdelave:

2006

Število sedežev (1. razred/2.razred):

111/250

Sistemi napajanja:

1.5 kV DC; 25 kV 50 Hz; 15 kV 16 2/3 Hz

Signalni sistem:

TVM 430, LZB, ERTMS 2

Sistem kontrole hitrosti:

KVB, BRS, Indusi, Crocodile, Signum, ZUB

Največja dovoljena hitrost:

-320 km/h (na hitrih progah)

-300 km/h (15 kV)

-220 km/h (1.5 kV)

Največja vlečna sila:

218 kN

Največja moč:

-9280 kW (25 kV)

-6800 kW (15 kV)

-3680 kW (1.5 kV)

Masa garniture:

398 t

Dolžina garniture:

237.59 m

 

OMREŽJE

TGV POS vozi na mednarodnih povezavah po vzhodni hitri progi (LGV Est Europeen), in sicer:

  • Paris Est – Strasbourg – Karlsruhe – Stuttgart – München
  • Paris Est – Strasbourg – Mulhouse – Basel – Zürich HB (TGV Lyria)