










|

ZGODOVINA
TGV
POS (Paris – Ostfrankreich – Suddeutschland) je najnovejša različica TGV,
izdelana za novo hitro progo LGV Est Europeen med Parizom in Strasbourgom. Vlak
so sestavili iz moderniziranih lokomotiv TGV Duplex in vagonov TGV Reseau z novo
notranjostjo »Lacroix«. Prototip vlaka je po tirih prvič zapeljal na začetku
leta 2005, prvi serijski primerek pa maja 2006. Vlak je postavil tudi sedanji
uradni svetovni rekord na tirih. 3. aprila 2007 je garnitura V150, sestavljena
iz lokomotiv TGV POS 4402 in treh vagonov TGV Duplex, dosegla hitrost 574.8 km/h.

OPIS
TGV
POS je sestavljen klasično, iz 2 lokomotiv in 8 vagonov in je na videz je
podoben vlaku TGV Thalys PBKA. Lokomotive TGV POS so predelane iz lokomotiv TGV
Duplex in imajo enako obliko, tehnično pa se razlikujejo po močnejših,
asinhronskih motorjih ter dodatnemu napajalnemu sistemu 15 kV 16 2/3 Hz
izmeničnega toka za vožnje v Nemčijo in Švico, poleg obeh francoskih 1.5 kV DC
in 25 kV 50 Hz. Notranjost vlaka je opremljena z novo notranjostjo »Lacroix«,
prvotno namenjeno prav TGV POS oz. vsem vlakom na novi progi LGV Est Europeen.
Ta notranjost, ki jo je zasnoval oblikovalec Christian Lacroix, vključuje žive
barve, veliko novosti (kolesarski oddelek, mini poslovni oddelek (biro), družinske
oddelke, oddelek vodje vlaka) in zagotavlja praktičnost za potnike. Garniture
TGV POS so označene s številkami od 4401 do 4419.
SESTAVA
Oznaka
vagona:
|
Razred:
|
Število
sedežev:
|
Opombe:
|
M1
|
-
|
-
|
lokomotiva
|
R1
|
1./2.
|
33/16
|
16-sedežni
končni oddelek »Le Kiosque«,prostor za kolesa, pogonski motorji
|
R2
|
1.
|
39
|
|
R3
|
1.
|
39
|
minibar
(avtomat za pijačo)
|
R4
|
Bar/2.
|
10
|
3-sedežni
oddelek vlakovodje (informacije)
|
R5
|
2.
|
52
|
minibar
(avtomat za pijačo)
|
R6
|
2.
|
52
|
8-sedežni
družinski oddelek, mini oddelek »biro«
|
R7
|
2.
|
52
|
8-sedežni
družinski oddelek, mini oddelek »biro«
|
R8
|
2.
|
68
|
pogonski
motorji
|
M2
|
-
|
-
|
lokomotiva
|
TEHNIČNI PODATKI
Število garnitur:
|
19
|
Leto izdelave:
|
2006
|
Število sedežev (1. razred/2.razred):
|
111/250
|
Sistemi napajanja:
|
1.5 kV DC; 25 kV 50 Hz; 15 kV 16 2/3 Hz
|
Signalni sistem:
|
TVM 430, LZB, ERTMS 2
|
Sistem kontrole hitrosti:
|
KVB, BRS, Indusi, Crocodile, Signum, ZUB
|
Največja dovoljena hitrost:
|
-320 km/h (na hitrih progah)
-300 km/h (15 kV)
-220 km/h (1.5 kV)
|
Največja vlečna sila:
|
218 kN
|
Največja moč:
|
-9280 kW (25 kV)
-6800 kW (15 kV)
-3680 kW (1.5 kV)
|
Masa garniture:
|
398 t
|
Dolžina garniture:
|
237.59 m
|
OMREŽJE
TGV
POS vozi na mednarodnih povezavah po vzhodni hitri progi (LGV Est Europeen), in
sicer:
- Paris
Est – Strasbourg – Karlsruhe – Stuttgart – München
- Paris
Est – Strasbourg – Mulhouse – Basel – Zürich HB (TGV Lyria)
|